28 januari 09:20

Gemiddeld zitten we zo’n 7,5 uur per dag. Maar: een uur op je kont, is vijf minuten eerder dood.

Heftig? Het is de harde waarheid. Sta op tegen zitten en kom met de hele organisatie in actie.

Veelzitters raken sneller vermoeid, het stimuleert een slechte stofwisseling en verhoogt de kans op hart- en vaatziekten. Uit onderzoek blijkt dat de negatieve gezondheidseffecten van zitten onafhankelijk is van de hoeveelheid sport die iemand uitvoert. Dus als je na een lange dag zittend werken ’s avonds naar de sportschool gaat om het zitten te compenseren dan is dat goed en misschien wel leuk maar niet zo effectief.

Lichte activiteiten gedurende de dag, zeg elk uur, hebben veel meer positieve invloed op de bloeddruk, suiker -en vetstofwisseling dan ’s avonds 1 uur knetterhard sporten.Sitness heeft als missie heel werkend Nederland vitaal te maken. Dit doen wij door unieke krachten samen te bundelen en door middel van clinics, fitheidstesten, werkhouding advies op locatie, oefeningen voor tijdens het werk en presentaties op maat.

In 2020 een gezonder bedrijf met fitte medewerkers? Start het jaar en de werkweek goed door deel te nemen aan de Zitloze werkdag op 28 januari 2020. Stimuleer medewerkers om gedurende één dag, de zitloze werkdag, minimaal 25% van de werkdag staand uit te voeren. Doe mee met onze landelijke warming-up gegeven door twee topsporters.

Meer informatie of aanmelden kan via info@sitness.nl. Sta op tegen zitten!

Meteen aan de slag?

Kennismaken met Rolstoelbasketbal of meer weten over 'goed' zitten? Boek een clinic met het team of vraag zitinstructies aan.